065=070814==13:00UTC=Positie:13=31,9S==71=57,5E==Cusco======

We zijn al weer een week in Peru. De eerste dagen was even wennen aan de hoogte en de koude. Overdag aangenaam in de twintig graden met een zonnetje, maar 's-nachts koelt het voor ons als tropen zeilers flink af naar onder de 10 graden. Ernie heeft een flinke verkoudheid opgelopen, haalt piepend adem en roggelt er op los. In combinatie met allergie en hoogte heeft ze het zwaar te verduren. Hopelijk doen de hoestdrank, zuigtabletten en een antibiotica kuurtje (amoxilline) hun werk en kan ze de komende week lekker meegenieten van het uitstapje naar Chili. Een van de wagens moet even de grens over en weer terug. Alle wagens rijden hier op een "carnet", dat is gemakkelijk bij de vele grens overgangen die ze maken tijdens de tochten met toeristen. Met een "carnet" kunnen de wagens 3 maanden in een land rondrijden en dan moeten ze weer door naar een volgend land.
Terwijl Ernie kalm aan doet en Marsha een paar vrije dagen opneemt gaat Erik regelmatig op het truckpark kijken bij Maarten. Inmiddels is Marsha ook aan het haken geslagen.



Bij het ontbijt nemen we altijd een kopje thee getrokken van verse coka bladeren. Het zou kunnen helpen bij het overkomen van hoogte ziekte, het onderdrukt vermoeidheid en hongergevoel. We merken er weinig van, het smaakt niet vies en baadt het niet dan schaadt het niet. We gaan er maar vanuit dat de hoeveelheid cocaine te gering is om als snuivende junk van deze Peru trip terug te komen op de Gabber.
Op het truckpark is altijd wat te doen om het wagenpark (8 wagens) rollend te houden. En als je er bij blijft heb je beter resultaat met de ingehuurde monteurs. Als ze vermoeden dat je een dag niet komt nemen de oudere monteurs zelf een vrije dag en laten ze wat jongens van rond de 15 de klusjes voor hun klaren.
Erik knutselt in de werkplaats van Maarten een roestvrijstalen BBQ in elkaar. Eerst een model van karton, daarna de stukken uitsnijden uit een plaat en tot slot in elkaar lassen. Het voetstuk kan los van de bak voor de kooltjes en past omgekeerd in die bak, zo wordt het een kleiner pakketje om op te bergen. Het idee is prima, maar het gebruikte 1mm dikke RVS plaat materiaal is lastig te lassen, de electroden branden er makkelijker een gat in dan dat de platen samen smelten. Tussendoor is er tijd voor gezellige klets met Maarten en Erik krijgt gelijk een mooi inkijkje hoe het werk van een fleetmanager bij Tucan travel is.



       
       

   



.