111==081112==16:00UTC=====Positie:=16=53,1N==024=59,6W==Mindelo=anchorage===

Dat was nog eens een levendig dagje op zee. "Dolfijnen" riep ik en dacht gelijk die zijn wel erg groot. Het bleken pilot whales te zijn, eerst drie stuks maar al gauw een vierde erbij. Ze zwommen, na even met de boeg van de boot gespeeld te hebben, al weer snel weg. Maar kwamen weer terug en steeds meer kwamen er bij, uit eindelijk telde we elf van die dieren en er zwommen er ook nog een paar recht onder de boot. We hoorden ze piep geluiden maken, eentje ging op zijn zij zwemmen en die ging ons eens goed bekijken, een ander sprong balorig meerdere keren helemaal het water uit. Na een half uurtje hielden ze het voor gezien en gingen er vandoor. Een mooi moment van de dag. klik op de foto hiernaast voor een filmpje op ons Youtube kanaal.
Een paar uur later zien we een vin van een haai naast de boot zwemmen gelukkig in tegengestelde richting want om zoiets lang naast je te hebben zwemmen is nou ook niet zo gezellig.Om Half zeven 's avonds maakt Erik zich klaar om naar bed te gaan, ik zit buiten in de schemer om het hoekje in de kuip en vraag aan Erik of hij me nog een zeeuwse babbelaar aan kan geven. Even later voel en zie ik vaag iets langs me heen schieten wat pal naast mij neer komt. Ik steek mijn hand uit naar het snoepje en wil net Erik laten weten dat ik het geen manier van aangeven vind als ik in iets nats, zachts en glibberigs grijp. Dat werd dus gillen. Achteraf nogal een hysterische reactie als je bedenkt dat het een schattig lief ieniemienie vliegend visje was dat de weg was kwijt geraakt, zeg maar een visje van het formaat zeeuwse babbelaar.
Inmiddels zijn we gearriveerd in Mindelo, praatje gemaakt bij de Horizon. Vandaag arriveerde Shishco en later op de dag nog een Nederlandse boot. We hadden eerst geankerd nabij ons oude plekkie, maar daar was het wat krap, zeker met de harde wind die er aan komt. Nu liggen we in goede ankergrond meer buiten de marina in ruimer water tussen de boten die we kennen van het Westward radio netje (8:30 UTC 8131 USB).
kllk op de foto voor een filmpje van de pilot whales.


.