079=150914==13:00UTC=Positie:12,05S==77,03E==Lima======

Onze laatste dag in Peru is voorbij. Vrijdagochtend werden we uitgezwaaid door Maarten en Marsha in Cusco. De 7 weken gingen snel voorbij, we hebben veel gezien en genoten van de tijd samen met Maarten en Marsha. Het is nu 03:00 in de nacht en we zitten op het vliegveld van Lima te wachten op onze vlucht naar Bogota (Colombia), na een pauze van 7 uur vliegen we vanaf Bogota verder naar Curacao.
In Lima bezochten we China town. Dit is een druk winkelgebied en we verbaasden ons over de hoeveelheid kinderverjaardag versiering die hier te koop is. Bij een poelier zagen we naast levende kippen, kalkoenen, konijnen ook verse cavia's. Of het kilo knallers waren weten we niet.
Ook het klooster van San Franciscus en de catacomben, waar 25 duizend mensen onder liggen begraven, hebben we bekeken, helaas mochten we daar geen foto's maken. Zondag's waren we vroeg bij het museum over de inquisitie om zo de engelse rondleiding te krijgen. Wat we daar te horen kregen leek erg veel op de actualiteit over IS. Wie volgens het tribunaal niet helemaal overeenkomstig het ware geloof leefde wachtte marteling, verbranding of onthoofding. De achterliggende motivaties van het tribunaal waren altijd het behouden of het verwerven van macht over het volk en het gebied waar ze woonden.

Zondag's zijn we met de Metropoliten, een bus die op een gescheiden busbaan (dus zonder files), heel Lima doorkruist, naar de wijk Miraflores gegaan. En gingen we opzoek naar Al Toke Pez (Av. Angamos 886), een lokale eettent met verse visproducten die we getipt kregen van Franco en Melinda, collega's van Maarten en Marsha bij een andere overland reisorganisatie. Al Toke Pez (alleen tijdens lunchtijd geopend) was nog dicht dus werd het eerst iets drinken bij Arrod Cafe. De uitbaatster van deze nette koffie tent heeft een dochter die in Nederland woont ontdekten we en Ernie praat in haar beste spaans met de vrouw die vertelt hoe mooi, groen en opgeruimd ze Nederland vindt. Ze noemt enthousiast de namen van de plaatsen die ze bezocht heeft, Zaandam, Hoorn, Giethoorn, Gouda, Haarlem. Daarna nemen we bij Al Toke Pez een vroege lunch van rauwe vis, garnaal, inktvis in lemon sap, gefrituurde inktvis en een rijst met zeevruchten. Het smaakt allemaal heerlijk, en gelukkig waren we op tijd. Amper 15 minuten na opening staan de klanten al buiten te wachten omdat de 7 zitplaatsen bezet zijn. Gelukkig verzorgen ze ook afhaalmaaltijden.
Tot slot lopen we door de wijk Miraflores naar de mistige kust, we nemen afscheid van de Pacific, wie weet wanneer we haar weer zullen zien.