008=080420==16:00UTC==Positie:52=20,28N==005=31,55E==Waterland====================

Schreef ik in mijn voorgaande blog dat we krakers hadden op ons tuinpark, vorige week hadden we ze bij ons in de haven. Vierboten waren opengebroken door een onverlaat. Gelukkig hebben oplettende booteigenaren de dader kunnen inrekenen met hulp van politie. De onverlaat zwaaide daarbij met een hakbijl, riep dat hij corona had en bedreigde de mensen die hem tot de orde riepen. Dat leverde hem meerdere aanklachten op en een aantal nachtjes politie cel.
Bij ons was geslapen, waren de nodige dingen opgegeten, de accu's diep ontladen en we vonden spullen van andere boten bij ons aan boord. Een deel van onze kleding lag weer bij andere boten en mijn zeilbroek had ie aan. Gelukkig heeft de dader "afstand gedaan" van mijn zeilbroek en kan ik hem binnenkort ophalen op het politie bureau. De dader was een "bekende" van de politie, maar dan heb ik ook liever dat ie daar op de koffie gaat dan ons met ongewenst bezoek lastig valt.
Inmiddels zijn we van de schrik bekomen en is alles weer schoon. Helaas is de haven voor "recreatief overnachten" gesloten en dus zoeken we ons vertier elders. Gisteren waren we op de De tuinhut van Arjan Troost, het was een verlaat verjaardagscadeau van de broer van Ernie voor haar verjaardag. Helaas kon ie zelf niet mee vanwege de corona regels, slechts leden van één huishouden mogen dichtbij elkaar zijn. De hele dag zaten we in de hut met uitzicht op een nest van IJsvogels. Vanachter het glas konden we in alle stilte prima foto's maken van alle bezoekende vogels die gelokt werden met zonnepitten, meelwormen en verse vis. Een beetje kunstmatig maar door de inrichting van de tuin zie je daar weinig van. Hieronder de foto's.
Het verschijnsel foto-hut kende ik wel van fanatieke natuurfotograven zoals mijn oud ICT collega Walter Soestbergen die een schuilhut bouwen op plekken waar ze hun plaatjes willen schieten. Maar wij zaten op heerlijke tuinstoelen, desnoods verwarmd of verkoeld met ventilator en om de hoek een wc, misschien niet echt maar wel te gek ! Arjan is niet de enigste met een fotohut te huur in zijn achtertuin, zie Fotohut-fotografie voor meer plekken in Nederland en Belgie.




                    

                    

                    

                    


.