025==251211==09:00UTC=Positie:=16=41N==022=58W==Baia=da=Mordeira==
Kerstversiering aan boord van de Gabber Gisteren zagen we Per onze zweedse vriend vlak naast ons geankerd. We hadden al de hele dag ervoor naar hem uitgekeken maar zijn tocht vanaf Mindelo naar Sal was pal tegen wind en stroom dus duurde toch wat langer. Het was opeens een drukte op de ankerplek want er kwamen achter elkaar nog negen andere boten binnen. Per kwam gelijk op de koffie en er was een hoop bij te kletsen, 's avonds gingen we gezamenlijk uit eten. Vanmorgen haalde we hem voor de koffie weer op met onze dinghy en net toen we alle drie een hap namen van de pompoenrozijnenbroodcake die Ernie gemaakt had zagen we Y LI, de boot van Per, van anker slaan. Ernie roeide Per als een gek naar Y LI en samen ankerde ze de boot opnieuw. Maar omdat we toch vandaag naar een zuidelijker gelegen baai wilden besloot Per toch maar gelijk te vertrekken. Een half uur later volgen wij hem, met een klein beetje voorzeil liepen we met zeven knoop en waren we een klein uurtje later al in de baai die verder verlaten is. Per komt vanavond bij ons eten maar omdat er te veel wind staat om te roeien zwemt Ernie een lijn over naar Y Li om de dinghy langs te kunnen trekken en Erik gaat allebei de ankers controleren. Om lekker te zwemmen staan er te hoge golven dus de zwempartij is van korte duur. We wensen iedereen fijne kerstdagen ook hier hebben we de kerstboom staan en gaan we nu een lekker maal voorbereiden.
Als het goed is staat hiernaast weer een foto op de vertrouwde manier. Bij AroundTheGlobe.nl hebben we een oplossing gevonden voor het plaatsen van foto's. Mark bedankt voor het activeren van het account en Erik, de webmaster bij AroundTheGlobe, voor de info.