Een dag met stevige koude wind uit het noorden weerhoudt ons van de overtocht naar Vlissingen. We blijven nog een dagje extra in Breskens. Aan het einde van woensdag ochtend gaan we met de laatste eb stroom naar buiten om vervolgens met de eerste vloedstroom de oversteek naar Vlissingen te maken. De komende dagen is er geen gunstige wind om over zee verder te komen dus willen we via het binnenwater richting Stellendam. Het is druk met scheepvaart en we gaan hink stap sprong tussen de vrachtvaart door. Eerst hebben we geduld met de in en uitvaart van schepen uit de haven van Breskens, daarna is er de nodige vaart in het "Vaarwater langs de Hoofdplaat" dat richting Terneuzen gaat. Vanuit zee komt er in de "Wielingen" een grote vrachtvaarder aan die door een pilot bootje wordt opgewacht. Daarna kunnen we het eerste deel van de Westerschelde oversteken. Vervolgens mikken we op de kont van een vrachtvader die uit Antwerpen komt aan zetten. Daarna halen we de vaart eruit om boten uit de "Sardijn geul" en de "Sloehaven" voor te laten voordat we Vlissingen kunnen binnen lopen. Wat een drukte, dat zijn we niet meer gewend. Gelukkig kunnen we snel de sluis in om naar het "Kanaal door Walcheren" door te varen. Bij de eerste brug, zo'n 800 meter na de sluis lezen we op de lichtkrant dat het kanaal door Walcheren is gestremd van 23 mei tot 12.20 op 28 mei. Dat betekent een paar dagen niet varen en uitstel van het weerzien met bekenden. Teleurgesteld leggen we vast aan de remming terwijl de motregen gestaag naar beneden komt. We doen een tweede poging om de dieselkachel aan te doen, die deze keer lukt. We zitten er warmpjes bij maar komen voorlopig niet verder. |
.