Voor het broodnodige onderhoud van de motor hadden we onderdelen besteld bij de dealer, die ze per post naar Dirk zou sturen zodat hij ze mee kon nemen naar St. Maarten. Maar de post is tegenwoordig niet meer wat het geweest is, na 3 dagen zat er nog niets in de brievenbus. Dus tijd voor plan B en de hulp troepen. Mark, de broer van Ernie, ging naar de dealer om de onderdelen op te halen, op de dag van Dirk zijn vertrek kon Mark de onderdelen afleveren. Dankzij snel en kundig sleutel werk van Ton zijn ze op de dag van aankomst in St. Maarten keurig ingebouwd. Dirk is trouwens met een rondje Atlantic bezig, maar dan andersom. Hij vertrekt vanuit de Carieb naar Europa en komt volgend jaar weer retour. Wie wil meezeilen op een etappe kan contact met hem opnemen, zie Zeilen met Dirk. En zo zit iedereen hier vol met plannen voor de toekomst. Nico van de Domino wil na 10 jaar Carieb volgend jaar retour naar Europa en dan opzoek naar een motorboot om het Europese binnenwater te verkennen. Wij gaan een tuinhuis bouwen en opzoek naar een grotere boot om terug te keren naar de Carieb. En Joop van de Razzle Dazzle wil zijn ruim bemeten catamaran van +60ft verkopen. Inmiddels hebben we een nachtje doorgezeild en zijn weer in St. Thomas. De laatste caribische mijlen werden bijgeschreven op het log. Het waren er 116 in 24 uur, een mooie gemiddelde snelheid van 4,8kn en dat alleen op het fok met een achterlijk windje ! De komende dagen gaan we de Gabber klaar maken voor transport naar Southampton. De zeilen worden afgeslagen en alles wat aan dek kan wapperen wordt verwijderd. Van de "inklarings agent" hebben we te horen gekregen dat al het papierwerk in orde is. Helaas is er voor ons zelf geen plek aan boord van de Spuigracht en vliegen we dus naar Nederland. Na wat zoeken op internet bleek de goedkoopste optie een vlucht vanaf St. Thomas via Fort Lauderdale en Stockholm naar Schiphol te zijn. Dat wordt een lange reis. |
.