Er is veel gezellige afleiding op de mooring plek. Met de "Blues" en de "Twentse meid" maken we regelmatig een duikje met een lunch na afloop, een BBQ op klein Bonaire of een gezamenlijke hamburger avond bij "Bistro de Paris". Door al die gezelligheid komen we haast niet aan het nodige klussen toe. We proberen om de dag te klussen, maar er lijkt genoeg om 7 dagen in de week met klussen bezig te zijn. Inmiddels zijn de wierpot en waterpomp met alle slangen vervangen en lijkt de motorkoeling te zijn verbeterd. We verdenken de oude Vetus wierpot er van dat hij lucht lekte als de waterpomp er met meer vermogen aan trok. Op die manier pomp je dus belucht water naar de motorkoeling en dat is niet goed. De vuilwatertank heeft na 10 jaar trouwe dienst kleine scheurtjes op een aantal lasnaden en lekte roestig riool water. De tank ligt nu aan dek en we pompen weer rechtstreeks in open zee via een nieuwe slang. De navigatie- en kajuittafel hebben verse laklagen gekregen en de schroefas is weer waterdicht met nieuw vetkoord. Ook een gammele verbinding van de GPS-antenne (positie bepaling) is vervangen. De 60 liter ruimte van de vuilwatertank is volgestopt met spullen, onder andere onze 6mm duikoveralls zijn hierheen verhuisd vanuit de achterste bakskist. Het einde van de klussen lijkt in zicht te komen en het vertrek naar Jamaica en Cuba nadert. De andere boten zetten ook over een paar dagen koers naar nieuwe bestemmingen. De Blues gaat dit jaar richting Azoren en de Twentse meid ontmoeten we mogelijk weer in Cuba. Via de SSB houden we contact, het radio netje "Dutchies at Sea" gaat zijn vijfde seizoen in; Woensdags en Zondags op 8.104 USB om 24:00 UTC. |
.